Acasa Curiozitati STUDIU: Peste 60% dintre romani isi aleg masina in functie de consum. Confortul conteaza cel mai putin

STUDIU: Peste 60% dintre romani isi aleg masina in functie de consum. Confortul conteaza cel mai putin

de Adrian Mitrea

MINI (sursa - 0-100.ro)

Peste 60% dintre romani isi aleg masina in functie de consumul de carburant, conteaza apoi marca, pretul si performantele motorului, insa confortul se gaseste pe ultimul loc, reiese din studiul GfK MotoBus, realizat de GfK Romania.

Dintre ideile principale care se desprind din cercetare ar mai fi:

  • in medie, in anul 2010, intentia de cumparare a unui automobil (nou sau second hand) pentru urmatoarele 6 luni era de 5% la nivelul intregii populatii. Acest procent este comparabil cu cel inregistrat in 2009 (6%), dar in scadere fata de 2008 (9%);
  • la nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), pretul (44%), caracteristicile si performanta motorului (40%) si confortul (36%). Din a doua jumatate a lui 2009 se remarca o crestere a importantei consumului de combustibil, devansand pretul
  • 38% dintre romani detin o masina proprietate personala, dintre care 19% au asigurare CASCO. Chiar daca top cinci criterii in alegerea asiguratorului pentru CASCO si RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au mentionat pretul drept criteriu luat in calcul la alegerea asiguratorului, in timp ce pentru RCA acest criteriu a fost mentionat de 74% dintre cei care au incheiat o astfel de polita;
  • in Bucuresti sunt semnificativ mai putini soferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO comparativ cu totalul esantionului. Dintre posesorii de masini noi, 38% au in prezent CASCO, 22% au avut dar nu si-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au si nici nu au avut CASCO – situatie in care se regasesc 85% dintre posesorii de masini cumparate la mana a doua.

GfK MotoBus este un studiu care monitorizeaza lunar evolutia pietei auto din Romania si care poate furniza detalii referitoare la structura parcului auto (cine detine ce masini – marca, model, caroserie, cumparata noua sau second hand etc…), intentia de cumparare a unui automobil (marca, model, nou sau second hand), criteriile in alegerea acestuia, modalitatile de plata preferate si surse de informare cu privire la piata auto.

Aceste informatii sunt culese in fiecare luna printr-o sectiune standard, careia i se adauga cinci sectiuni speciale cu frecventa bi-anuala care analizeaza obiceiurile de consum pentru uleiuri de motor, anvelope, benzinarii si service-uri. Incepand cu 2011 a fost inclusa si o sectiune dedicata asigurarilor auto.

Esantionul, reprezentativ la nivel national, este de aproximativ 1.000 subiecti intervievati in fiecare luna, iar perioada analizata pentru informatiile de mai sus a fost ianuarie– decembrie 2010, respectiv februarie 2011.

GfK Romania GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Infiintata in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizatii de cercetare de piata din lume.

Lasa un comentariu