Acasa Dacia Stroe: Dacia si industria locala de componente auto nu vor suferi prea tare din cauza cresterii TVA

Stroe: Dacia si industria locala de componente auto nu vor suferi prea tare din cauza cresterii TVA

de Adrian Mitrea

Presedintele ACAROM, Constantin Stroe (sursa - 0-100.ro)

In mod surprinzator, Dacia si furnizorii sai nu vor suferi prea tare, in acest an, din cauza cresterii TVA de la 19% la 24% incepand cu 1 iulie 2010, a declarat pentru 0-100.ro Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia si presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

„Surprinzator poate, aceasta crestere de TVA anuntata de Guvern nu va face ca Dacia si industria autohtona de componente auto sa sufere prea tare, dintr-un singur motiv: exportul”, a spus Stroe.

El a precizat ca marea parte a industriei locale de componente auto este furnizoare pentru Dacia, iar 91% din productia constructorului auto din Mioveni merge la export.

„Daca am fi contat pe piata romaneasca, efectele cresterii TVA ar fi fost neplacute si greu de suportat, insa cel putin pentru anul 2010 avem contracte pentru export ce ne vor permite sa trecem cu bine aceasta perioada. (…) Piata romaneasca e atat de cazuta incat nu stiu daca poate sa se duca si mai jos”, a explicat Stroe.

Oficialul Dacia a precizat ca majorarea inerenta a preturilor masinilor noi din Romania, generata de cresterea TVA cu cinci puncte procentuale, va avea efecte temperate asupra clientului final, deoarece programul „Rabla” din acest an permite clientilor de masini noi sa utilizeze pana la trei tichete valorice de 3.800 lei fiecare la achizitia unui autovehicul, discountul astfel obtinut fiind destul de consistent.

„Fara programul «Rabla» vanzarile de masini noi ar fi fost de trei ori mai mici. Si nu ma refer doar la Dacia, ci la toate marcile”, a spus Stroe, aratand ca livrarea a 100.000 de automobile noi in Romania anului 2010 ar fi „o performanta”. Spre comparatie, anul trecut trecut au fost inmatriculate 116.000 masini noi in tara, cu 59,3% mai putine decat in 2008.

Anul 2010 urmeaza sa devina astfel al treilea an de scadere consecutiva a pietei auto locale.

Lasa un comentariu